Kada kupci ne dobiju uslugu kakvu očekuju, njihova lojalnost prema brendu se menja. Ako je sve bilo kako treba i bez kašnjenja, 90 procenata potrošača će se vratiti i ponovo kupiti proizvod, tako da automatizacija poslovanja doprinosi poboljšanju odnosa s kupcima i na kraju ostvarenju većih prihoda.
Dino Skansi, direktor u kompaniji „Mastroj”, kaže da implementacija robota u proizvodnji može da smanji troškove rada za čak 95 odsto u određenim proizvodnim sektorima. Takođe, kompanije koje su uvele automatizaciju poslovnih procesa beleže značajnu uštedu vremena i resursa, što se direktno odražava na povećanje produktivnosti i smanjenje operativnih troškova, piše portal „Poslovni”.
Navodi se i istraživanje prema kome oko 90 procenata radnika smatra da automatizacija povećava njihovu produktivnost, dok je njih 85 odsto mišljenja da tehnologija znatno unapređuje saradnju među timovima unutar kompanije, što donosi zadovoljstvo na radnom mestu. Stručnjaci navode da automatizacija nije pretnja zaposlenima, kako se često može čuti u javnosti, već način da budu oslobođeni zamornih i potencijalno opasnih poslova.
Istovremeno, automatizacija poslovanja povećava i produktivnost, budući da mašine mogu da rade danonoćno. Uvođenje robota omogućava kompanijama da budu konkurentnije jer mogu brže, jeftinije i efikasnije da proizvode proizvode višeg kvaliteta, pa Mek Kinsi predviđa kako bi automatizacija mogla da poveća rast produktivnosti na globalnom nivou za 0,8 do 1,4 odsto godišnje. Automatizacija istovremeno smanjuje i mogućnost grešaka, omogućava bržu analizu podataka i donošenje odluka u realnom vremenu.